המדריך השלם למעבר דירה

חודשיים לפני המעבר – העיקרון: לא להשאיר את הכול לרגע האחרון

יום המעבר יכול להיות יום של סיוט או יום מרגש, תלוי איך אתם מתארגנים לקראת היום הזה. אם תתארגנו נכון, מעבר הדירה לא יהיה מסובך.
בהנחה שאתם יודעים כבר מספר חודשים שאתם אמורים לעבור דירה, אנחנו ממליצים לחלק את ההכנות למעבר לשלושה שלבים, השלב הראשון כחודשיים לפני מעבר הדירה, השלב השני כשבועיים לפני המעבר וליום המעבר עצמו.

פתחו יומנים וסמנו את התאריכים הפנויים שיש לכם והקדישו אותם להכנה למעבר. ערכו רשימה של המשימות הנדרשות וקבעו זמן ריאלי לכל משימה.
מיינו את החפצים והיפטרו מחפצים שלא בשימוש. התחילו כל פעם עם חדר אחר. הוציאו מהבית את כל החפצים שלא היו בשימוש בשנים האחרונות ואתם מעריכים שלא יהיה בהם שימוש גם בשנים הבאות. זה הזמן גם למיין את כל החפצים שאתם רוצים להעביר לדירה החדשה, את החפצים שתרצו להעביר בעצמכם, שימו במקום אחד, את החפצים שזקוקים לאריזה מיוחד, שימו לחוד וערכו רשימה של חפצים שצריכים ביטוח מיוחד.

הכינו קלסר למעבר כדאי לתייק בו את כל המסמכים החשובים הקשורים לדירה הישנה ולדירה החדשה. קלסר מסודר יחסוך מכם חיפוש מייגע אחרי ניירת בתקופה הנוכחית הלחוצה. תייקו בקלסר פרטים של אנשי קשר חשובים, חשבונות, חוזי שכירות, הסכמי רכישה ואל תשכחו לצרף, במקום בולט, את חוזה ההתקשרות שלכם עם חברה ההובלה.

חברות הובלה מספקות לכם ציוד אריזה, בעיקר ארגזים. אך, חשוב לדעת, את הארגזים תקבלו שבוע עד שבועיים לפני המועד. אל תחכו לרגע האחרון, התחילו לארגן ציוד אריזה בעצמכם, גשו לירקן, לסופרמרקט השכונתי ולחנויות נוספות ובקשו מהם ארגזים מתאימים. תתפלאו כמה ארגזים תקבלו.

חודש עד שבועיים לפני המעבר

התחילו לארוז. תתחילו באריזה של החפצים הפחות שימושיים כמו ציוד מהמחסן, בגדים של העונה הקודמת, ספרים ועוד, וככל שמועד ההובלה מתקרב, התחילו לארוז את החפצים השימושיים יותר. כאשר אתם אורזים את התכולה, הקפידו לציין על כל ארגז את המספר שלו ולאן הוא מיועד. ערכו רשימה, תייקו גם אותה בקלסר, ופרטו בה את מספר הארגז ואת התכולה שלו.

כמה ימים לפני המעבר, ארזו מזוודה עם הפריטים שתצטרכו בימים הראשונים בדירה החדשה. תתארגנו לזה כמו ליציאה לטיול. ארזו פיג'מה, בגדים להחלפה, שמפו, משחה ומברשות שיניים, מסרק, מברשת, כלי איפור.

ארזו את המטבח בשלבים. התחילו לארוז את הכלים שבהם אתם פחות משתמשים ובימים האחרונים לפני המעבר השלימו את האריזה של כל הכלים, השקיעו תשומת לב לאריזה של הכלים השבירים והיקרים. בימים הספורים שלפני המעבר, אכלו בכלים חד פעמיים.

בבוקר של יום ההובלה קומו מוקדם, ואם יש צורך שמרו מקום חניה קרוב ככל האפשר לבית למשאית ההובלה.

את החפצים היקרים, את החפצים השבירים ואת החפצים בעלי הערך הסנטימנטלי, העבירו בעצמכם, ברכב שלכם. במידת האפשר העבירו אותם יום לפני המעבר ושימו אותם בדירה החדשה במקום מסתור. בקשו מחבר או מבן משפחה להיות בדירה החדשה ולהשגיח על כל החפצים, כולל אלו שהעברתם ביום הקודם. קחו בחשבון שביום המעבר הדירה פרוצה, המובילים נכנסים ויוצאים ואנשים זרים עלולים להיכנס לרגע לדירה, לקחת חפצים יקרי ערך ולהיעלם יחד אתם.

יום המעבר עצמו

ערב לפני המעבר דברו שוב עם חברת ההובלה וודאו את השעה המדויקת שבה הם עתידים להגיע. בהזדמנות זאת כדאי גם לבדוק שהרכב שאתו הם מגיעים מתאים לתכולת הדירה שלכם.
רגע לפני שאתם סוגרים את הדלת בדירה הישנה , בדקו שלא נשאר דבר בדירה. בדקו האם נשארה כביסה תלויה על החבל, פתחו את המגירות וודאו שלא נשאר בהן ציוד יקר, העיפו עין על המתלים שמאחורי הדלתות, בדקו בארון כלי הרחצה באמבטיה ועוד.

חשוב מאוד לוודא שכל הארגזים הועלו על המשאית וכל תכולת הבית מאורגנת היטב כך שלא תיפגע בעת הנסיעה. בדקו שכל מוצרי החשמל והריהוט היקר ארוזים ועטופים היטב באופן שיגן עליהם ממכות ומשריטות. כדאי גם לעבור עם המוביל על השריטות והמכות הקיימות ולפרט אותן בכתב. כך המוביל לא יוכל להתחמק ממתן פיצוי על מכות, שריטות ונזקים שנגרמו בזמן ההעברה.

בקשו מהמובילים לפרוק את הארגזים בהתאם למה שכתוב על כל ארגז ולהניח כל ארגז בחדר שאליו הוא מיועד.

לסיכום, הכינו לכם צ'ק ליסט ליום המעבר, במשך כל התקופה שלפני המעבר מלאו אותו במשימות, בכל רגע שתיזכרו במשימה חדשה, רשמו אותה מיד. ביום המעבר סמנו וי על כל משימה שביצעתם. כך תוכלו להימנע מבלאגן ומאיבוד שליטה. זה בידיים שלכם, אתם ורק אתם, יכולים להפוך את יום המעבר ליום של חוויה מרגשת לקראת הכניסה לדירה החדשה.

5/5 - (3 votes)

האם תוכלו לתת לי בקצרה מספר טיפים להעברה מוצלחת?

הטיפ הכי טוב הוא לא לדחות לרגע האחרון. אל מבצע ההובלה יש להתכונן מבעוד מועד ולחלק את המשימות למספר תקופות. חודשיים לפני המעבר, שבועיים לפני המעבר ולקראת יום המעבר. תכננו את המשימות, הקציבו פרק זמן לכל משימה ותתארגנו נכון ובלי לחץ.

האם אוכל לסמוך על חברת ההובלה שתעביר בשלום גם את הפריטים היקרים.

כן. אנחנו בנועם הובלות ומנופי הרמה מתייחסים ברצינות לכל פריט, אורזים אותו בדייקנות ובמקצועיות ומארגנים את כל הפריטים בצורה מסודרת וחכמה על המשאית כדי שהם לא יינזקו בדרך.

מהם השירותים שאתם מציעים?

בחברת נועם הובלות ומנופי הרמה אנחנו מציעים את כל שירותי ההובלות תחת קורת גג אחת. אנו מומחים בהובלת דירות, הובלת משרדים, הובלות קטנות הובלת מנוף ומציעים שירותים נלווים כמו שירותי אריזה, פירוק והרכבת רהיטים ואחסון.